Cum a reusit productia "Romanii au talent", difuzata vineri seara la Pro Tv, sa devina cea mai urmarita emisiune de divertisment din ultimii 10 ani? "Este o tentativa eficienta de flatare a specificului national", "un show bine pus la punct, prin contrast cu felul cum se face televizunea in Romania", "o emisiune autentica", au declarat pentru DailyBusiness.ro specialistii in domeniu.
"Explicatia e aparent simpla, trebuie insa nuantata. Dupa 'Romania, te iubesc!', un brand cert al comercialului generalist Pro Tv, aceasta ar fi a doua tentativa de flatare eficienta a specificului national, fara a ne scoate neaparat patriotismul pe nas", a declarat Daniela Zeca-Buzura, lector universitar doctor in cadrul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii.
Recordul de a aduna 5 milioane de telespectatori in fata televizorului poate fi pus si pe seama faptului ca emisiunea nu prea are concurenta, in intervalul orar (20:30-22:30) in care se difuzeaza.
"Romanii au talent se mentine la ratinguri foarte mari pentru ca este un show bine pus la punct, prin contrast cu felul cum se face televiziunea in Romania. Faptul ca ratingul de la editia a treia e un pic mai mare decat cel de la prima sugereaza ca pentru 'Romanii au talent' revine in fata televizoarelor un public care era mai putin interesant de acest tip de divertisment", a declarat Iulian Comanescu, analist media.
"Tot ceea ce este natural atrage lumea. Fiecare se proiecteaza pe el si zice: 'domne, as putea sa fiu si eu acolo!'. Si totodata exista si acea curiozitate regionala: Ia sa vedem, cine sunt mai talentati moldovenii sau ardelenii?", a declarat Florin Tudose, psiholog.
Ar mai fi ceva, un ingredient magic: iesirea din anonimat, sfertul de ora de celebritateDaniela Zeca-Buzura, lector universitar doctor
Pe de alta parte, Comaneascu considera ca emisiunea ce