Compania Henkel a organizat şi în România o competiţie de business adresată studenţilor, în care tinerii trebuie să creeze un produs de viitor, potrivit nevoilor umane din anul 2050. Competiţia se desfăşoară în alte 17 ţări, iar etapa internaţională va avea loc pe 1 aprilie, la Berlin.
Echipa câştigătoare din România a creat vopseaua de păr „Schwarzkopf Mystique line of maintenance products", un produs sustenabil, fără a fi pur chimic. Din echipa „Trobleshooters" fac parte Şerban Ionescu, Eduard Dinu şi Alexandru Georgescu, masteranzi la Universitatea din Bucureşti, Universitatea Politehnică Bucureşti, Facultatea de Chimie Aplicată şi respectiv ASE.
„Ne-am gândit la o revitalizare a vopselei de păr, pentru că ştim de la prietene, surori, problemele cu vopseaua de păr, cu rădăcinile părului. A fost un element de brainstorming, categoric. Vopseaua aceasta nouă funcţionează pe bază de micro-organisme programabile, adică nişte micro-organisme care fiind manipulate - ca în cazul embrionilor de fertilizare - li se introduce o anumită misiune. Nu este vorba de o pigmentare a pielii şi a părului, deci nu este pur chimică, şi de aplicarea unei suprafeţe protectoare prin care se generează pigmentarea, dar se colorează microorganismul", explică Şerban Ionescu produsul creat.
Competiţia premiază cel mai inovator concept de produs al anului 2050 cu o călătorie în jurul lumii şi o întâlnire personală cu preşedintele companiei Henkel Group, Kasper Rorsted.
detergent pentru curăţenie veşnică
Dintre proiectele declarate câştigătoare la ediţia trecută, merită a fi menţionate: produsul de curăţat Terra BioNet (care acoperă suprafeţele cu un strat biodegradabil ce acţionează împotriva murdăriei prin intermediul unor bacterii active, astfel că nu mai e nevoie să faci curăţenie), o nouă variantă Silan spray (primul balsam de rufe sub formă de spray, care