Asociaţia Komunitas a lansat de curând o revistă scrisă în exclusivitate de eleve şi studente, numită „Feminitate, Egalitate, Solidaritate“. Două şcoli din cartierul Ferentari (Bucureşti) experimentează metode de educaţie nonformală prin fotografie, film şi pictură.
Nu toţi copiii au acasă un aparat foto, o cameră video, cu care să experimenteze. Şi nu toţi părinţii îşi permit să‑şi ducă copilul la film sau să-l plimbe prin oraş. Sunt limitări financiare pe care le simt şi copiii din zona mărginaşă a Bucureştiului, Ferentari.
Mai multe organizaţii nonguvernamentale derulează proiecte pentru elevii de aici. Asociaţia Komunitas a lansat de curând revista
„Feminitate, Egalitate, Solidaritate" care face parte dintr-un proiect de educaţie nonformală. Sunt implicate 50 de eleve din toţi cei patru ani de gimnaziu de la şcolile 136 şi 148 din cartierul mărginaş Ferentari. Este vorba despre zonele Zăbrăuţi şi Aleea Livezilor - „zone segregate în jurul cărora se creează un cerc vicios, marcat de lipsa de susţinere pentru continuarea şcolii, în familie şi în cercul de prieteni, munca necalificată timpurie, frică şi dependenţă financiară de bărbat" -, aşa cum argumentează cei de la Komunitas.
Organizaţia şi-a dorit să le aducă fetelor de gimnaziu mai multă încredere în ele şi să le creeze alternative de educaţie. Ele au primit sprijinul câtorva studente la facultăţi din Bucureşti, cu vârsta între 20 şi 25 ani, la începutul carierei.
Ioana Ilie, coordonatoarea proiectului, crede că, în primul rând, „lucrul la revistă a fost o ocazie pentru echipa proiectului să sondeze în ce măsură modelele lor de percepţie le limitează vieţile şi deciziile. Următoarele trei luni ale proiectului vor conţine ateliere de teatru, muzică şi dans, urmând ca la finalul acestora să lansăm al doilea număr al revistei «Feminitate, Egalitate, Solidaritate»". @N_