Cardurile viitorului, bazate pe tehnologii speciale ori cu un design deosebit, urmează să câştige popularitate şi în ţara noastră. "Băncile din România iau în seamă tot mai mult această tendinţă şi vedem în piaţă câteva propuneri foarte atractive. Posesorii de carduri pot alege să îşi personalizeze cardurile sau pot opta pentru un design sau o cromatică anume", a declarat pentru gândul Cătălin Creţu, director general pentru România în cadrul Visa Europe.
Românii sunt deja familiarizaţi cu cardurile "contactless", care permit realizarea tranzacţiei prin simpla apropiere de un cititor. Aplicaţia, aflată în portofoliul BRD Societe Generale, se foloseşte deocamdată doar la metroul bucureştean, dar în viitorul apropiat se doreşte introducerea ei şi pe stadioane sau la concerte. Tot la categoria instrumente de plată deosebite intră şi cardurile personalizate - cu oglindă, parfumate sau cu poza posesorului -, aflate în portofoliile băncilor autohtone.
BRD, ING şi Citibank, de exemplu, oferă posibilitatea individualizării banalului card cu fotografia utilizatorului. Româncele se pot bucura şi de cardurile cu oglindă alături de cele parfumate, emise de GarantiBank.
Şi oficialii MasterCard se aşteaptă ca oferta de pe piaţa locală să se diversifice, mai ales că cerere există, după cum arată rezultatele cercetării MasterIndex. Astfel, cei mai mulţi români şi-ar dori un card la care ar putea să aleagă singuri culorile - 20% sau fotografia de pe card - 19%. Ei ar aprecia şi un produs realizat din materiale eco-friendly - 16%.
În schimb, cardurile cu design original sunt atractive în special pentru categoria de vârstă 15-29 de ani, care ar dori în proporţie de 76% un astfel de produs.
De la cardul holografic
la cel transparent
În alte ţări, însă, oferta este foarte diversă, indiferent că este vorba de carduri "con