Afacerile grupului Agricover au crecut, anul trecut cu circa 51%, la 636,6 milioane lei (151,6 milioane euro). În 2009, cifra de afaceri consolidată a grupului a fost de 419,9 milioane lei (circa 99 milioane euro). Pentru anul acesta, obiectivele financiare ale grupului sunt creșterea cifrei de afaceri cu minim 21% față de anul precedent și creșterea profitului cu 20%.
„Pentru anul curent, pe fondul unei ușoare creșteri economice, urmărim să ne consolidam business-ul și parteneriatele- atât cu fermierii, cât și cu industria procesatoare - urmând o politică prudentă și concentrându-ne o bună parte din atenție asupra celor noi trei linii de business lansate anul trecut,” spune Robert Arsene, director general.
Divizia Distribuție a realizat 34% din cifra de afaceri a Grupului și a marcat o creștere proprie de 29%, dintre produsele distribuite (semințe, îngrășaminte și produse fitosanitare) cea mai mare creștere realizând-o îngrășamintele. De altfel, anul trecut, cota de piață a diviziei Distribuție a crescut cu 8%, ocupând locul al doilea pe piața de distribuție inputuri conform studiilor realizate de Kleffmann, numărul fermierilor-clienți ajungând în 2010 la 2.300, spun reprezentanții companiei.
Divizia Cereale a înregistrat la rândul său o creștere importantă a cifrei de afaceri în 2010, comparativ cu 2009, respectiv de 63%, ceea ce reprezintă 59% din cifra de afaceri a Grupului. “Evoluția s-a datorat atât dezvoltării portofoliului de clienți și măririi volumului de achiziții, cât și creșterii prețurilor produselor agricole”, a precizat Robert Arsene.
Afacerile Grupului Agricover s-au dezvoltat, anul trecut, în toate regiunile României; astfel, față de anul precedent, în 2010, cea mai mare creștere a vânzărilor a fost marcată pe regiunea Banat-Crișana, respectiv 53%. În ceea ce privește achizițiile de cereale, cea ma