Scăderea pieţei auto cu aproape 70% în ultimii doi ani îi determină pe dealerii de maşini să găsească noi metode de a-şi majora vânzările, în condiţiile în care în 2011 aceştia se aşteaptă să-şi cumpere autoturisme doar cei care au amânat decizia în 2009 şi 2010.
"În showroom ai o rază de acţiune mică. Intri în contact cu posibili clienţi atât cât îţi permite telefonul, e-mailul şi numărul celor care intră în showroom. Agenţii de vânzări în ziua de azi trebuie să stea pe teren, nu în showroom", a spus Alexandru Piţigoi, directorul general al Colina Motors.
Compania deţine două centre auto, unul în Băneasa pentru marca Ford şi unul în Popeşti-Leordeni pentru Ford, Hyundai, utilitare Mercedes-Benz. "Agenţii de vânzări dispun de baze de date, au contacte de la mari companii care reprezintă posibili clienţi. În baza noastră de date am trecut de 20.000 de clienţi unici, care au venit la noi fie să cumpere un produs, fie în service, iar aceştia trebuie să revină."
Un alt aspect din strategia actuală a Colina se referă la extinderea pe radio şi internet în special în ceea ce priveşte ofertele, pentru a ajunge cât mai repede la clienţi. "Vânzările centrului din Popeşti Leordeni au fost salvate şi datorită campaniilor de pe internet. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre Hyundai, campaniile derulate pe online şi radio au mers bine, înregistrându-se o creştere a numărului de clienţi." Colina Motors şi-a bugetat pentru acest an vânzări de 15 mil. euro, în condiţiile în care businessul a atins anul trecut o valoare de
11 mil. euro, potrivit oficialilor companiei. "În ceea ce priveşte vânzările pentru marca Ford, ne aşteptăm la o creştere de 15-20% în acest an, la peste 500 de unităţi, la care se adaugă cele 160 de maşini Hyundai plus 80 de utilitare Mercedes-Benz. În cazul Ford şi Hyundai, vânzările depind foarte mult de programul REMAT."
Scă