Petrom a majorat din nou preţul benzinei şi al motorinei, iar cel mai scump sortiment a ajuns la pragul psihologic de şase lei pe litru. Companiile dau vina pe cotaţiile internaţionale ale ţiţeiului, care au crescut vertiginos în ultimele luni. Din păcate, scumpirile nu se vor opri aici, pentru că preţul carburanţilor de acum reflectă cotaţia barilului de acum 30-45 de zile, cât durează un ciclu de rafinare, iar de atunci preţul petrolului a continuat să crească.
UPDATERompetrol a scumpit, din nou, carburanţii, cu până la 9 bani pe litru. Citiţi mai multeaici.
După ce în urmă cu exact un an, în martie, preţurile carburanţilor la pompă au depăşit pragul psihologic de cinci lei pe litru pentru cele mai scumpe sortimente, pe parcursul anului 2010 s-au apropiat din ce în ce mai mult de următoarea ştachetă - cea de şase lei. Ieri, după ce Petrom a adăugat încă nouă bani pe litru la pompă, preţul carburanţilor a ajuns la noi maxime istorice.
Astfel, preţul de referinţă al sortimentelor de benzină este cuprins între 5,16 şi 5,96 lei pe litru, iar motorinele costă între 5,15 şi 5,63 lei pe litru. Cum preţurile la pompă variază cu plus sau minus 5% faţă de cele de referinţă, la unele benzinării a fost atins deja nivelul de şase lei pe litru pentru benzina OMV Carrera 101.
Citiţi şi: Petrolul poate genera o nouă criză mondială
„Majorarea preţurilor carburanţilor operată la 8 martie se datorează evoluţiei cotaţiilor internaţionale ale produselor petroliere (benzină şi motorină). Preţurile Petrom au o evoluţie dinamică bazată pe cotaţiile internaţionale la produse petroliere, competiţia de pe piaţă şi politica fiscală. Politica de preţuri a Petrom este una moderată, care reflectă trendul cotaţiilor internaţionale şi nu vârfurile", argumentează reprezentanţii Petrom.
De regulă, celelalte companii de pe piaţă îşi aliniază p