Laguna Coupé, cel mai elegant autoturism produs în prezent de Renault, evoluează pe o nişă de piaţă mai specială – cu zero adversari şi fără prea mulţi prieteni.
1 /.
Laguna Coupé este o pasăre rară nu doar în gama Renault, ci şi pe piaţa auto din România. Versiunea cu două uşi a modelului francez de clasă medie poate fi desemnată, fără nicio problemă, singura propunere cu adevărat seducătoare a Regiei.
Orice maşină care aminteşte, fie şi de la spate, de un Aston Martin trebuie că are, din capul locului, şanse considerabile pentru a intra într-o discuţie pe această temă. Cu atât mai mult când vorbim de Renault, un producător care, în ultimii ani, a făcut spectacol la Saloanele auto cu conceptele sale îndrăzneţe, desenate cu inspiraţie, dar a rămas, fără doar şi poate, dator cu modelele din showroom-uri.
Patru roţi directoare, o ţinută de drum mai bună
Designul izbutit este completat, fericit, de cea mai înzestrată ţinută de drum a unui model din portofoliul producătorului (pe care nu apare sigla "Renault Sport").
Şasiul Active Drive, cu patru roţi directoare, sprijină acţiunile şoferului atât în oraş (mai ales în timpul manevrelor de parcare), cât şi în afara acestuia (cu precădere pe virajele de viteză). Fără a fi un model sportiv în adevăratul sens al cuvântului, Laguna Coupé, în versiunea echipată cu excelentul turbodiesel de 2.0 litri (178 CP), ţinteşte statutul de (mini) Grand Tourer.
Coupé-urile oferite de producătorii de mare volum au fost puţine şi puţin cunoscute în România. Peugeot a avut o versiune cu două uşi a modelului 407, una sensibil mai mare decât Laguna. La polul opus, Hyundai a comercializat o vreme modelul botezat chiar Coupé, care se apropia serios de clasa compactă.
Neînsoţit, în universul premium
Volkswagen deţine un pseudo-coupé în clasa