Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este primul pe lista solicitărilor de finanţare din partea investitorilor din Golf, a declarat Anca Boagiu, ministrul de resort, în cadrul Forumului Sud-Est European al Consiliului Cooperarii Golfului.
Aceasta a zis ca în acest an ministerul pe care îl conduce are cel mai ambiţios program derulat vreodată. „Într-o lună şi jumătate vom semna contracte pentru 220 km de autostradă cu deadline de finalizare în 2013“, a completat Boagiu.
În acelaşi registru, ministrul a anunţat că lucrările coridorului IV paneuropean ar putea fi terminate până în 2016, condiţia primă fiind găsirea finanţării pentru tronsonul Sibiu-Piteşti, a cărui valoare se ridică la 3 mld. euro. De asemenea se ia în calcul demararea lucrărilor pentru coridorul IX a cărui valoarea este de 1 mld. euro, urmând a fi construiţi 388 km de autostradă.
„Vrem şi conexiune în interiorul României. Pregătim programe pentru a lega centrul ţării de graniţa de Nord-Vest“, a explicat Boagiu.
Potrivit acesteia, finanţarea necesară pentru atostrăzile din România (869 km) se ridică la 13,5 mld. euro. În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, ministrul Boagiu a anunţat că pentru coridorul IV este nevoie de 8 mld. euro, ceea ce înseamnă 800 km de infrastructură feroviară.
„Vom încerca să acoperim cea mai mare parte prin proiecte în Parteneriat Public-Privat sau în concesiune. Deadline-ul realizării acestor proiecte ar fi 2020“, a mai spus ministrul transporturilor.
Constanţa, al doilea port din UE
În planurile ministerului se numără şi dezvoltarea transportului intermodal. „Avem patru priorităţi de acest gen în 2011“, a mai anunţat Boagiu, care ia în calcul şi dezvoltarea portului Constanţa, pentru care sunt programate proiecte de 500 mil. euro numai la nivelul dezvoltării infrastructurii portuare.
„Vreau ca portul Constanţa