În ultimele două decenii, Galaţiul a pierdut o parte din argumentele care îl clasificau ca important centru industrial. Şi-au redus mult activitatea sau au dispărut din peisajul economic societăţi comerciale importante de pe orizontala construcţiilor navale, cum ar fi turnătoria de elice navale şi uzina mecanică navală, dar şi societăţi care produceau lanţuri navale sau echipamente hidraulice.
Emblemele Galaţiului industrial de astăzi sunt combinatul ArcelorMittal şi Şantierul Naval Damen. Municipalitatea are câteva planuri de revitalizare a industriei, dar eficienţa acestora este redusă. Cea mai recentă tentativă este implicarea municipiului Galaţi ca partener în proiectul transnaţional „Revitalizarea zonelor industriale tradiţionale din sud-estul Europei (ReTInA)", finanţat în cadrul Programului Operaţional de Cooperare Transnaţională Sud-Estul Europei.
Partenerul lider al proiectului este capitala Ungariei, Budapesta, prin Districtul 21 Csepel, iar ceilalţi parteneri sunt din Italia, Grecia, Slovenia, Slovacia şi Bulgaria. Studiul cu care se va alege Primăria Galaţi din acest proiect ar putea fi însă la fel de inutil ca alt proiect, Parcul Industrial (PI) Galaţi, în care municipalitatea investeşte din 2003. PI ar fi trebuit să coste peste patru milioane euro şi să aducă 30.000 de noi locuri de muncă. Până acum s-au investit peste 10 milioane euro, dar utilităţile nu au fost asigurate, aşa că se alocă, în continuare, fonduri pentru reţele.
În ultimele două decenii, Galaţiul a pierdut o parte din argumentele care îl clasificau ca important centru industrial. Şi-au redus mult activitatea sau au dispărut din peisajul economic societăţi comerciale importante de pe orizontala construcţiilor navale, cum ar fi turnătoria de elice navale şi uzina mecanică navală, dar şi societăţi care produceau lanţuri navale sau echipamente hidraulice.
Emblemele G