Site-urile din Marea Britanie nu vor mai putea să urmărească activitatea vizitatorilor fără aprobarea lor, începând din 25 mai, informează BBC. Atunci, va intra în vigoare o lege care interzice folosirea urmelor digitale (cookies) "lăsate" de browser. Directiva a fost aprobată în 2009 de Uniunea Europeană, iar Marea Britanie este prima ţară care o implementează la nivel naţional.
Legea obligă posesorii de site-uri să le explice oamenilor ce informaţii despre activitatea lor reţin aceste cookie-uri şi de ce reclamele de pe un site diferă de la un utilizator la altul.
Firmele nu sunt deloc încântate de noua lege. Va dura mai mult timp până când se va stabiliza situaţia, motiv pentru care legea nu îi va sancţiona imediat dacă nu instalează modalităţi prin care să ceară aprobarea utilizatorilor. S-ar putea totuşi ca această metodă să nu fie destul de complexă pentru a-i proteja pe oameni.
Cookie-urile sunt "amprente digitale" cu ajutorul cărora se poate monitoriza activitatea utilizatorilor pe internet şi se poate construi un profil.
Pe baza acestui profil, vizitatorii întâlnesc reclame ale unor produse care i-ar putea interesa. Activitatea acestor firme se numeşte "behavioural advertising" care înseamnă reclamă pe baza comportamentului utilizatorului. (Ioana Nicolescu)
Site-urile din Marea Britanie nu vor mai putea să urmărească activitatea vizitatorilor fără aprobarea lor, începând din 25 mai, informează BBC. Atunci, va intra în vigoare o lege care interzice folosirea urmelor digitale (cookies) "lăsate" de browser. Directiva a fost aprobată în 2009 de Uniunea Europeană, iar Marea Britanie este prima ţară care o implementează la nivel naţional.
Legea obligă posesorii de site-uri să le explice oamenilor ce informaţii despre activitatea lor reţin aceste cookie-uri şi de ce reclamele de pe un site diferă de la un utilizator la alt