Muncitori, elevi sau bătrâni care vin să vândă în pieţele giurgiuvene sau la colţ de stradă ouă, legături de pătrunjel şi litri de lapte. Cu toţii sunt dependenţi de firmele de transport private care îi duc acolo unde au nevoie. Condiţiile însă, lasă de dorit.
Pentru că trebuie să ajungă la muncă sau la şcoală, oamenii preferă să stea în picioare, de multe ori înghesuiţi, fără să comenteze. Au plătit pentru un serviciu însă confortul este unul minim.
Ion Mateescu, directorul general al Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic (DJTADJCT), a confirmat pentru “Adevărul de Seară” problemele din transportul giurgiuvean.
“Într-adevăr există probleme pe acest segment. Facem în mod regulat controale pe drumurile judeţene şi nu de puţine ori găsim nereguli. Legea spune clar că numărul de pasageri dintr-un mijloc de transport nu trebuie să depăşească numărul scaunelor disponibile. Oricum faţă de anii trecuţi parcă s-a mai intrat în normalitate” afirmă Ion Mateescu.
Pentru a se proteja de amenzi, şoferii se anunţă reciproc în momentul în care pe unul dintre trasee apar controale. Lucru care nu îi deranjează foarte tare pe cei de la control trafic. “Faptul că se păzesc şi că se feresc înseamnă până la urmă că respectă legea”.
Înţelegere tacită
În majoritatea cazurilor, legăturile dintre şoferi şi pasageri sunt strânse. Se cunosc pentru că fac acelaşi traseu zilnic şi îşi permit mici “aranjamente”, lucru confirmat şi de controlorii de la DJTADJCT. “Este o înţelegere reciprocă. Călătorii sunt mulţumiţi pentru că sunt lăsaţi unde doresc şi pentru că în unele cazuri plătesc mai puţin, în timp ce şoferilor le convine pentru că le iese şi lor un ban în plus”.
Cele mai mari probleme apar în primele patru zile ale săptămânii, în special dimineaţa, majoritatea călătorilor provenind din comunele din a