Patru companii se bat pe piaţa serviciilor aeriene pentru afaceri, unde un zbor costă între 1.000 şi 100.000 de euro.
Bărbaţi bine îmbrăcaţi, stewardese cu un aspect rupt de pe copertele revistelor de modă, multă piele, limuzine de lux şi aeronave mici văzute de români doar în filme, acesta este peisajul pe care Ministerul Transporturilor din România ne lasă să credem că il vom zări din 2013 pe Aeroportul Băneasa. Acum aeroportul low-cost are mai degrabă aspect de autogară de periferie. Vopseaua sărită, aglomeraţia şi sacoşele de rafie vor dispărea. Tudor Jidav, director general al Aeroporturi Bucureşti (ce include ambele aeroporturi bucureştene), dă ca sigură investirea a 26 milioane de euro în înfăţişarea Aeroportului Băneasa, sumă ce îl va ridica la standardele business.
Un zbor poate costa cât o limuzină de lux
Dacă judecăm după tarifele percepute pe piaţa românească a zborurilor business afacerea convertirii Aeroportului Băneasa în unul de lux ar trebuie să meargă. Aeroporturile Otopeni şi Băneasa din Capitală, principalele care deservesc traficul business din România, iau şi pielea de pe puţinele companii aeriene care oferă servicii la cerere. O companie aeriană plăteşte de regulă o taxă pe greutate, o taxă de staţionare a aeronavei, o alta pe balizaj, altă taxă pentru securitate, preucum şi taxa de utilizare a salonului VIP. La rândul lor, companiile de private flying nu se sfiesc să perceapă tarife piperate amatorilor. „Costurile pentru închirierea unei aeronave de pasageri (cu pilot asigurat de către companie - n.r.) variază foarte mult în funcţie de tipul aeronavei, dar şi de destinaţia călătoriei, putând începe de la 700-800 euro pe ora de zbor pentru un propeller cu 7-8 locuri (aeronave cu elice - n.r.) şi ajungând la peste 4.000 euro/oră pentru un jet din clasa medie", spune Paul Gurău, director al firmei PLG Aero Consulting&Manage