Lanţul de cafenele împlineşte astăzi 40 de ani şi, pe lângă lansarea unor produse noi, îşi va schimba şi imaginea, scrie MSNBC.
Noua siglă (pe paharul cel mai din faţă din fotografie) va fi o versiune simplificată a sirenei cu care iubitorii cafelei s-au obişnuit deja. De asemenea, cuvintele "Starbucks Coffee" nu vor mai apărea pe siglă. Deocamdată, căni cu noua siglă se vor vinde doar la Beijing, Paris, Londra şi New York.
Printre produsele lansate cu ocazia aniversării se numără aşa numitele "Starbucks Petites", adică acadele de ciocolată, fursecuri şi prăjituri, însă toate în miniatură.
De asemenea, va fi lansat şi un nou sortiment de cafea, numit Tribute. "Este un tribut pentru consumatorii noştri, care, de-a lungul a patru decade, ne-au ajutat să transformăm licoarea neagră insipidă într-o artă a combinării ingredientelor. Starbucks oferă o nouă experienţă a gustului în fiecare zi", se arată în comunicatul lanţului de cafenele.
Indiferent că ne place sau nu, Starbucks este o companie gigant, care de multe ori şi-a deschis două cafenele în aceeaşi clădire. De asemenea, multe restaurante fast-food, printre care McDonald's, au început să servească şi ele cafea, după ce au văzut în Starbucks un concurent real.
Recesiunea din perioada 2007-2009 a fost prima perioadă mai grea din istoria Starbucks, care a fost nevoită să închidă multe cafenele, să oprească expansiunea şi să concedieze din angajaţi, scrie MSNBC. Starbucks a reuşit, însă, să-şi revină, datorită scăderii preţurilor şi a lansării produselor noi.
CEO-ul Howard Schultz a declarat, într-un interviu pentru USA Today, că Starbucks va vinde mult mai multe produse în viitor, însă nu a dorit să precizeze ce anume. El a menţionat doar că acestea vor promova "sănătatea şi starea de bine".
În România există, în prezent, 8 cafenele Starbucks: şase în mallurile bucureştene, una