ING Bank România a înregistrat, anul trecut, un profit brut de 128 milioane lei (aproximativ 30 milioane euro), în creştere cu 52% faţă de 2009, ca urmare a diminuării costurilor cu provizioanele de risc, au anunţat astăzi oficialii băncii, la o conferinţă de presă.
Venitul net al băncii a scăzut cu 3% în 2010 faţă de 2009, până la 672 milioane lei. În acelaşi timp, activele totale au crescut până la 12,03 miliarde lei, cu 9% mai mari comparativ cu anul 2009.
ING Bank România şi-a propus să urce în topul primelor cinci bănci universale din România în următorii trei ani, a declarat Mişu Negriţoiu, directorul general al ING Bank România. În prezent, banca ocupă locul 10 în sistemul bancar, cu o cotă de piaţă de 3,52% în 2010, în creştere de la 3,35% la finalul anului 2009.
"Refinanţarea este numele jocului"
Luând în calcul că activitatea de creditare este foarte slabă în prezent, Mişu Negriţoiu spune că una dintre modalităţile prin care banca va încerca să-şi majoreze expunerea în România este atragerea clienţilor de la concurenţă prin credite de refinanţare.
"Refinanţarea is the name of the game (n.r. – în engl. este numele jocului), în condiţiile în care piaţa nu creşte, soluţia este să luăm clienţi de la alte bănci, ceea ce am făcut şi până acum", a spus Negriţoiu.
Pe de altă parte, nevoile clienţilor sunt în creştere, aşa încât persoane care sunt deja în relaţie cu o anumită bancă în prezent pot alege să acceseze alte servicii de la ING, a explicat Maria Cristina Matei, şefa departamentului de Retail Banking în ING.
Una dintre problemele cu care s-ar putea c onfrunta banca în atingerea obiectivului este reţeaua redusă, de circa 220 de unităţi, sub nivelul celor mai multe dintre băncile care se plasează acum în top 5.
"În 2012-2013, probabil că vom revizui planurile de dezv