Întors din China, primarul general vine cu planuri mari pentru promisiunea sa din campania electorală: autostrada suspendată se va face, în parteneriat public-privat, spune Oprescu.
În vizita sa la Beijing, primarul Sorin Oprescu a semnat un memorandum cu compania Shanghai Group, pentru realizarea unui Parteneriat Public Privat, în care să fie construită așa-zisa autostradă suspendată, pe numele său oficial "drumul expres – inelul median" al orașului București.
Consorţiul chinez este interesat să investească în inelul median al Capitalei, banii astfel cheltuiţi - 700-800 milioane euro - urmând să poată fi recuperaţi din operarea şoselei suspendate pe un număr de ani, a afirmat, miercuri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Potrivit lui Oprescu, inelul median, în lungime totală de circa 52 de kilometri, se va numi drum expres, pentru că legea nu dă voie să fie construite autostrăzi în oraş, şi va avea porţi suspendate şi unele subterane, acolo unde există monumente peste care nu se poate construi.
Chinezii vor veni încă de luna aceasta la București, pentru discuții, care vor dura trei luni. Lucrările vor începe apoi în luna septembrie sau octombrie, urmând ca primul tronson să fie gata într-un an și jumătate. Acest prim tronson se va întinde de la Șoseaua Petricani la Șoseaua Chitila, la Podul Constanța trecând pe bulevardul Autogării și pe DN1.
Primarul general al Capitalei a mai spus că Shanghai Group este interesat şi de portul 1 Decembrie de pe viitorul canal Bucureşti-Dunăre.
Conform lui Oprescu, mai multe companii din China ar putea investi, pe termen lung 7-8 miliarde euro în infrastructura Capitalei, respectiv inelul median, străpungeri şi lărgiri.
Întors din China, primarul general vine cu planuri mari pentru promisiunea sa din campania electorală: autostrada suspendată se va face, în parteneriat public-privat