Dacă în anii trecuţi, mii de vrânceni preferau să îşi achiziţioneze, la preţuri derizorii, maşini second-hand din ţările Uniunii Europene, acum foarte puţini mai sunt cei care aruncă banii pe astfel de autoturisme, chiar dacă la o primă vedere sunt mai avantajoase ca preţ. Motivul: majorarea taxei de poluare chiar şi cu 50 de procente pentru o maşină Euro 2, veche de zece ani.
Dovadă stă şi scăderea numărului de înmatriculări auto, în primele două luni ale acestui an fiind înscrise cu aproximativ 30% mai puţine maşini faţă de aceeaşi perioadă a lui 2010.
„În ianuarie şi februarie, au fost înmatriculate 1.458 de autoturisme, dintre care 274 aduse din străinătate", declară Marian Pătraşcu, şeful Serviciului Permise - Înmatriculări din cadrul instituţiei Prefectului.
De altfel, vrâncenii s-au dovedit a fi mai puţin interesaţi şi de obţinerea numerelor provizorii.
„Am eliberat 314 astfel de numere, cu aproape jumătate mai puţin faţă de primele două luni ale anului trecut, când au fost emise 580 de numere provizorii", mai spune Marian Pătraşcu.
Înmatriculări în Bulgaria
Sătui de taxele de mediu din ce în ce mai mari, nu puţini sunt şoferii vrânceni care aleg să-şi înmatriculeze automobilele la vecinii bulgari. Aici, preţul poate fi chiar şi de zece ori mai mic, ajungând la maximum 600 de euro.
„De unde să dau 4.500 de euro ca să înscriu o maşină veche de 11 ani? Mai scumpă e taxa decât valoarea ei. Am vorbit deja cu cineva care mă poate ajuta să o înmatriculez în Bulgaria cu 500 de euro", spune Gigi Dobre.
Pe parcursul anului 2010, vrâncenii au înmatriculat nu mai puţin de 10.576 de maşini, din care 2.357 au fost second-hand.