„Adevărul“ continuă seria de teste cu autoturisme second-hand. Candidata de astăzi este cea mai accesibilă maşină de import la mâna a doua din România, Renault Clio Symbol. Popularitatea se datorează preţului scăzut, un model fiind găsit foarte uşor de cumpărat cu o sumă cuprinsă între 1.700 şi 5.000 de euro, în funcţie de anul de fabricaţie.
Autoturismul testat de noi are un preţ de piaţă de 3.000 de euro, dat fiind că este un diesel şi este fabricat în 2007. Clio Symbol a fost produs din 2001 şi până în 2009.
În anul 2001, Renault a lansat versiunea sedan a modelului Clio II, numită Clio Symbol pe anumite pieţe şi Clio Sedan sau Clio Thalia pe pieţele exotice din Asia şi America de Sud. Modelul a fost destinat pieţelor din ţările în curs de dezvoltare, dar a fost introdus şi pe pieţe ca cea din Spania, unde versiunile hatchback nu erau foarte apreciate.
În Europa de Est, un Clio Symbol nou-nouţ este mai ieftin decât Clio II şi mai scump cu aproximativ 30% decât Dacia Logan. Sunt pieţe în America Centrală (exemplul Mexicului) în care modelul este vândut sub marca Nissan Platina. La sfârşitul lui 2006, modelul a primit un facelift. Ca echipamente standard erau noi în gamă aerul condiţionat şi cd player-ul.
Costuri de exploatare rezonabile
Noi am testat acum, după 4 ani, varianta diesel 1,5 dCi de 80 CP Clio Symbol, în echiparea Fidji. Primul lucru care îţi sare în ochi de cum te aşezi în scaun este planşa de bord preluată de la Clio II. De la acelaşi model au fost preluate şi feţele de uşă. Consola centrală este sărăcăcioasă, iar materialele folosite la finisaje nu sunt unele dintre cele mai bune. Deranjat este volanul de dimensiuni mari, comparabil cu cel de pe autoutilitare mari. Ca echipamente în plus (faţă de versiunea iniţială fără facelift),
Clio Symbol are ABS şi airbag pentru pasager. Dieselul de 1.5 l ş