Constanţa, cel mai vizitat oraş din România, cu aproximativ 500.000 de turişti în fiecare an, continuă să atragă retaileri internaţionali de îmbrăcăminte în mallurile aflate în construcţie, giganţii Inditex (Zara şi alte cinci magazine), C&A şi New Yorker semnând contracte pentru închirierea unor spaţii de 7.500 de metri pătraţi în mallul Maritimo, aflat în construcţie.
Cei trei retaileri sunt printre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil la nivel european, având cumulat peste 7.000 de magazine, dintre care 80 se află în România. Alături de aceste companii, şi operatorul de cinematografe Cinema City a închiriat un spaţiu pentru inaugurarea unui cinematograf cu opt săli în cadrul centrului comercial a cărui finalizare este programată pentru toamna acestui an, potrivit fondului austriac de investiţii Immofinanz, proprietarul proiectului.
Principala ancoră a Maritimo Constanţa va fi însă hipermarketul Auchan, care va deschide o unitate cu o suprafaţă de 16.000 de metri pătraţi, urmând să ocupe astfel aproape o treime din suprafaţa închiriabilă de 50.000 de metri pătraţi a proiectului - o investiţie de circa 140 de milioane de euro, potrivit celor mai recente estimări.
Constanţa este un oraş deja acoperit de centre comerciale, City Park, TOM, Tomis şi două galerii comerciale în cadrul hipermarketurilor Real fiind cele mai mari astfel de investiţii finalizate. Faptul că aceste proiecte au însă vânzări peste media altor centre comerciale din ţară convinge retailerii să continue expansiunea pe această piaţă.
Potrivit unui sondaj realizat de ZF în rândul consultanţilor din segmentul comercial la sfârşitul anului trecut, proiectele City Park şi TOM din Constanţa fac parte din grupul celor mai bune zece centre comerciale din afara Bucureştiului în funcţie de vânzări. Printre chiriaşii City Park se număr