Primarul general al Capitalei, despre autostradă: "Prima sapă va fi dată la sfârşitul acestui an iar primii 16 kilometri vor fi construiţi în aproximativ un an şi jumătate"
"În două mandate voi face Bucureştiul să arate mai bine ca Sanghai", a afirmat Sorin Oprescu la întorcerea din China. Miercuri, în faţa presei, primarul general a făcut bilanţul celor patru zile petrecute la Beijing şi Shanghai. A semnat un memorandum, a stabilit cu partea chineză măsuri concrete şi un calendar de lucru.
"Concret sunt patru domenii în care vom colabora. Primul - dezvoltarea infrastructurii pentru transport şi alte căi de comunicaţii din Bucureşti. Al doilea, realizarea inelului median ca proiect pe termen lung. Al treilea, dotarea şi dezvoltarea spitalelor. Al patrulea, posibilităţi de finanţare şi operare a acestor proiecte", a spus Sorin Oprescu. Primii paşi în relaţiile de colaborare între municipalitate şi marile firmele chinezeşti Sanhai Construction Grup,Beijing Municipal Construction Group şi China Comunication Construction Company se vor concretiza prin deschiderea unor reprezentanţe la Bucureşti.
Consorţiul chinez Shanghai Construction Group este interesat să investească în tot inelul median al Capitalei. Investiţia se ridică, potrivit lui Oprescu, la 700-800 de milioane de euro iar banii ar urma să fie recuperaţi din exploatarea autostrăzii suspendate pe un număr de ani. Sorin Oprescu a explicat că întregul inel median din care face parte şi autostrada suspendată va avea o lugime totală de 52 de kilometri.
"Am văzut cum şi-au organizat ei circulaţia în Shanghai în special, cu autostrăzi sau drumuri. Să nu mai zic autostrăzi, că legea spune că nu ai voie să faci autostrăzi în oraş. Drumuri expres construite în Shanghai pe perioada a 2 ani de zile, 10 km. La ei este mai simplu, pentru că pământul este al statului. Dar au avut de d