Trenurile care circulă între Bucureşti şi Moldova au întârzieri de până la o jumătate de oră, din cauza unor defecţiuni la sistemul de semnalizare şi comunicaţii. Problemele au apărut lângă Buzău, în jurul amiezii, şi au fost produse de trei hoţi, care au tăiat o bucată de cablu subteran, pentru a-l duce la fier vechi. Lucrătorii de la Întreţinere Căi Ferate vor termina abia mâine reparaţiile.
Puţin după ora 14.00, impiegatul de mişcare a fost avertizat printr-un sistem electronic că toate semnalele luminoase şi acustice de pe un tronson de 15 kilometri, dintre municipiu şi satul Boboc, s-au închis brusc. Automat, toate cursele feroviare de pe această rută au fost restricţionate. Între timp, lucrătorii de la întreţinere au descoperit cauza: lipsa unei bucăţi de cablu subteran.
“Se merge 20 de kilometri pe oră iar dacă sunt două trenuri pe acest tronson, unul trebuie să aştepte în gară”, spune Vali Sorică, inginer Întreţinere CF.
Cablul fusese tăiat de trei tineri din Buzău care voiau să-l valorifice la o societate de colectare a fierului vechi. Pentru a ajunge la adâncimea unde se afla cablul de cupru, cei trei au închiriat un buldoexcavator.
Cei trei hoţi de cablu de la Calea Ferată au fost reţinuţi pentru 24 de ore şi vor fi cercetaţi penal pentru furt calificat. Pe timpul nopţii, reparaţiile la calea ferată au fost sistate, urmând să fie reluate de dimineaţă. Până la remediere, toate trenurile de pe Magistrala 500, Bucureşti – Moldova, circulă cu restricţie pe ruta dintre Buzău şi Boboc.