Încă puţin şi se face anul de când la conducerea Aeroportului Mihail Kogălniceanu a fost numit politic Ionel Manafu, inginerul chimist care, după ce a... „pompat" ţiţei la „Rompetrol", s-a dat în bărci pe când conducea Direcţia Apelor „Dobrogea Litoral", şi-a îndreptat apetenţa portocalie spre datul în avioane.Apucăturile mai-marilor săi pe linie ministerială şi politică în acelaşi timp, l-au marcat adânc pe Manafu, zis Ionel, fost şef de instalaţie la „Petromidia", apoi la „Rompetrol", trecând şi pe la „Rominserv", o bucată de vreme şi adjunct la „Oil Terminal", de la care lumea se aştepta să găsească, eventual, „formula" (chimică?!) de a mări traficul aerian pe aeroport... Ca director, Ionel Manafu ar fi trebuit să se preocupe de dezvoltarea aeroportului, de încheierea contractelor, de atragerea a noi operatori, de deschiderea a noi rute şi, în general, de găsirea a noi căi generatoare de venituri. În schimb, preocupările Manafului portocaliu ţin mai mult de satisfacerea clientelei politice. Încă de la înscăunare, chimistul director de aeroport a înţeles să... managerieze societatea prin impunerea unei organigrame contra normelor aviaticii, punând în pericol securitatea aeroportuară prin angajări politice. De notorietate este cazul lui Bogdan Artagea pentru care s-a modificat organigrama prin înfiinţarea postului de director general adjunct şi desfiinţarea serviciilor de marketing şi control financiar preventiv, după ce a fost angajat ca dispecer, fără a avea licenţă şi cazier juridic.
Solicitat să corecteze „bine"
După ce a modificat organigrama prin înfiinţarea postului de director general adjunct şi desfiinţarea serviciilor de marketing şi control financiar preventiv, chimistul Ionel Manafu, directorul aeroportului, şi-a angajat vecinul de apartament ca încărcător de marfă, care a împlinit deja 52 de ani, iar regulamentul cere persoană de maximum 30