Thomas Ebner, românul cu poziţia cea mai înaltă în cadrul industriei auto mondiale, povesteşte pentru România Liberă cum a ajuns să lucreze pentru BMW şi care a fost drumul parcurs până la a ţine în mâini destinul popularului model bavarez.
Thomas Ebner are 32 de ani şi pare un neamţ ca oricare altul: rezervat atunci când vine vorba despre el, atent la detalii, exact în exprimare, dar în acelaşi timp cu un stil de a vorbi pe care nu-l mai întâlneşti la nici un alt Product Manager al companiei bavareze - cu un dulce accent, relaxat, de timişorean. Căci Thomas Ebner este român, chiar dacă studiile şi apoi expertiza sa l-au adus la sediul european al BMW. La Salonul Auto de la Geneva, Thomas Ebner ne-a răspuns la câteva întrebări.
Cum aţi ajuns să lucraţi în Germania, pentru BMW?
Am crescut în Timişoara, iar după liceu am plecat în Germania, unde mi-am terminat studiile în economie şi tehnologie. Am căpătat experienţă în industria auto, inclusiv în Statele Unite, apoi am intrat la BMW în divizia de sales şi marketing, pe planificarea preţurilor, ulterior orientându-mă spre product management. În 2008 mi s-a propus jobul de Product Manager pe Seria 1, pe care l-am acceptat cu mare interes, fireşte.
„La angajare nu se ţine cont de ţara sau naţia din care provii"
Ce înseamnă de fapt funcţia de Product Manager pe BMW Seria 1?
După ce se stabileşte strategia de produs, noi ne ocupăm de absolut tot ce înseamnă Seria 1. Este un ciclu lung, care începe cu 3-4 ani înainte de apariţia produsului pe piaţă şi continuă până la încheierea producţiei, după şapte ani, iar asta cere coordonarea eforturilor cu mai multe echipe de profesionişti şi accesarea resurselor umane necesare pentru a dezvolta un produs de calitate, de la definirea gamei, a motorizărilor, a opţionalelor, până la adaptarea acestora la diferitele pieţe din lume.
A fost dificil