Între 3 și 9 oferte au fost depuse pentru fiecare lot în parte, astfel că prețul va conta cel mai mult în desemnarea câștigătorilor, pe care îi vom cunoaște până la finele lunii viitoare.
Licitațiile organizate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru construcția celor 183 km de autostradă de pe coridorul IV de transport paneuropean au atras nu mai puțin de 64 de oferte din partea constructorilor.
Sutele de milioane de euro, având în vedere că cele patru tronsoane au fost împărțite în mai multe loturi, reprezintă mană cerească pentru drumari în vremurile actuale de criză. Nume mari, precum Strabag (Austria), Astaldi (Italia), Aktor (Grecia), se regăsesc pe lista ofertanților, de unde nu lipsesc nici companiile românești, precum Romstrade (Nelu Iordache), UMB Spedition (Dorinel Umbrărescu), Tehnologica Radion (Theodor Berna), Delta ACM (Florea Diaconu).
De remarcat este faptul că „regii asfaltului“ au fost nevoiţi să se asocieze pentru a putea întruni cerinţele caietului de sarcini, iar printre companiile intrate în aceste consorţii sunt nume importante care au intrat pentru prima oară pe piaţa locală.
Potrivit unor surse apropiate negocierilor, cele mai bune oferte pentru Lugoj-Deva, care nu depășeșc 700 milioane de lei, fără TVA, aparțin asocierilor formate de Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, OHL-Copisa-Rubau și Aktor-Shapir.
Pentru acest lot, cea mai mare ofertă a venit din partea Astaldi-Euroconstruct.
În ceea ce privește tronsonul Nădlac-Arad, printre câștigători s-ar putea afla tot italienii de la Tirrena Scavi sau Impresa Pizzarotti.
UMB, posibil finalist
Singura companie românească care s-ar putea afla printre câștigătorii unui contract pare a fi UMB Spedition, potrivit surselor citate. Acestea susțin că grupul lui Umbrărescu ar putea câștiga primul lot de pe tronsul