Modernizarea gării costă 77,76 de milioane de lei şi va fi suportată din bani europeni şi din bugetul naţional.Poarta feroviară a Bistriţei va avea clădiri noi, pasaj de cale ferată între peroane, perdea de aer cald la intrare şi geamuri antiefracţie la casele de bilete
Gara din Bistriţa va fi darâmată parţial anul acesta pentru a fi reconstruită într-o variantă mai apropiată de modelul european. Proiectul modernizării este gestionat direct de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) alături de a altor 15 gări din oraşe reşedinţă de judeţ. Investiţia de la Bistriţa costă 77,67 de milioane de lei, iar finanţarea se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat, potrivit site-ului MTI. Proiectul de modernizare de la Bistriţa a intrat deja în linie dreaptă, lucrările fiind programate anul acesta: „Am înţeles că se mai aşteaptă doar desemnarea constructorului prin licitaţie, care este programată la mijlocul acestei luni. Practic din primăvară, după cele 60 de zile perioada contestaţiilor, se vor putea apuca de lucru", explică Dorin Chira, şeful Gării Bistriţa
Călătorii întâmpinaţi cu perdea de aer cald
Modernizarea Gării din Bistriţa va presupune întâi dărămarea câtorva dintre clădirile existente: „imobilul principal, cel de trei etaje va rămâne cam la aceleaşi dimensiuni, în schimb celelalte clădiri vor fi demolate şi reconstruite. Practic spaţiile vor fi cu totul altfel distribuite, vor exista mai multe spaţii comerciale, totul va arăta ca o gară europeană", explică Dorin Chira. Potrivit proiectului de act normative de pe site-ul MTI, gara din Bistriţa va fi la acelaşi standard cu celelalte 15 modernizate prin acelaşi program şi din dotări nu vor lipsi: " grupuri sanitare speciale, geamuri antiefracţie la casele de bilete, alimentare cu apă a obiectelor sani