Aradul face parteneriat cu Gyula pentru dezvoltarea comună a pistelor de biciclete în cele două oraşe. Traseele stabilite pentru acestea cuprind Malul Mureşului între Podul Rutier Micălaca şi liziera Pădurii Ceala, respectiv Bulevardul Revoluţiei şi strada Cetăţii.
În vreme ce arădenii doar visează la amenajarea unor piste de biciclete, ungurii se mândresc cu sute de kilometri. După ani la rând în care se tot vorbea de viitoare spaţii amenajate, 14 kilometri de piste vor răsări în municipiu pentru care Primăria Arad va plăti 9,8 milioane de lei pentru a le vedea realizate. Până când vor fi gata, biciclişti arădeni riscă amenzi şi au zeci de interdicţii.
Cei 14 kilometri de piste care conform municipalităţii arădene ar trebui să fie funcţionabili în doi ani nu entuziasmează în schimb pe nimeni. Singura şansă a bicicliştilor arădeni rămâne marşul. Dovadă au făcut-o cei peste şase sute de arădeni care au mărşăluit pe străzile oraşului la începutul lui mai 2010. Ce fac ungurii în schimb? Sunt primitori chiar şi pentru biciclişti. Sute de kilometri de piste pentru biciclişti străbat oraşele, bine delimitate, late şi amenajate cu stâlpi de protecţie la o distanţă de 15-20 de metri de drumul rutier.
„Pentru unguri cred că mersul pe bicicletă este învăţat de mic şi respectat. Sunt încurajaţi să utilizeze acest mijloc de transport prin crearea condiţiilor necesare şi prin oferirea educaţiei şi informaţiilor despre acest mijloc de deplasare”, a spus Lavinia Mihuţa, o arădeancă. Mai mult de atât, sunt reţele de închiriat biciclete, unde 30-40 de lei te scutesc de mersul pe jos .
În studiul de fezabilitate comandat la începutul acestui an, primăria cerea să fie cuprinse, pe lângă lucrările de amenajare a pistelor, şi o serie de străzi din întreg municipiul, cât şi costurile impuse de aceste lucrări. Pe lângă pistele propriu-zise, se cere şi amenajarea spaţ