Automobilele premium, cu preţuri care pornesc de la peste 20.000 de euro, au înregistrat în primele două luni un avans dublu faţă de cel al pieţei, deşi volumele continuă să fie la jumătate faţă de nivelul înregistrat în acelaşi interval din 2008.
Piaţa premium a înregistrat un avans de peste 30% în primele două luni ale acestui an, potrivit statisticilor jucătorilor din auto, la aproape 700 de unităţi. Astfel, maşinile din segmentul superior de preţ s-au apropiat ca rate de creştere de cel al vehiculelor comerciale, care în acelaşi interval au urcat cu aproximativ 50%, la 2.000 de unităţi.
"Vânzările din segmentul premium vor cunoaşte o accelerare şi mai puternică din luna martie, dar nu este suficientă ca să se justifice optimismul din piaţă", a spus Viorel Niculescu, care controlează dealerul Jaguar Land Rover ATT şi care între 1992 şi 2005 a deţinut funcţia de director general al Romcar, fostul importator Ford pe piaţa locală, parte a Ţiriac Holdings.
Cea mai vândută marcă premium a fost în primele două luni Audi, cu 230 de unităţi, în creştere cu aproape 60% faţă de perioada similară a anului trecut, urmată de BMW cu 172 de maşini, în scădere cu opt procente, şi Mercedes-Benz, care aproape şi-a dublat vânzările. Pe de altă parte, în acelaşi interval al anului trecut, vânzările Audi scădeau cu aproape 30 de procente, cele ale Mercedes-Benz cu 46% în timp ce BMW creştea cu 22%.
La nivelul anului 2010 cea mai bine vândută marcă a fost BMW, cu aproape 1.600 de maşini vândute, în creştere cu aproape 40% faţă de anul anterior, în timp ce Audi creştea cu 2%, iar Mercedes-Benz scădea cu 2,4%.
"Anul acesta vom vedea o accelerare a vânzărilor pe segmentul premium. O componentă importantă o are şi preţul maşinilor, care a scăzut suficient de mult pentru a putea fi comparat cu cel practicat de mărcile de volum", a subliniat Alin Tapala