Scumpirile de la pompă au ieşit din matcă şi mătură economia în calea lor. Nimeni nu mai înţelege nimic. E o adevărată nebunie ce se întâmplă la pompă. Comercianţii de carburanţi se întrec în a scumpi benzina şi motorina. Mercurialul se schimbă la câteva zile, cu 1 ban, 5 bani sau 10 bani.
„Vom ajunge muritori de foame!" Bursele petroliere aruncă vina majorărilor pe Africa şi Asia, care s-au răsculat. Rafinăriile arată cu degetul spre bursă, în timp ce obţin profituri record. Guvernul se zburleşte la rafinării, ca proasta-n târg. În acest timp, consumatorilor de carburanţi le merge al dracului de rău sau nu le mai merge deloc.
„E jale - îmi spune Gabriela Petre, administrator în cadrul firmei de transport Admial SRL Constanţa. Creşterea preţurilor ne afectează foarte mult. Uneori lucrăm în pierdere şi am început să ne întrebăm dacă n-ar fi mai bine să încetăm activitatea. Avem de plătit impozite, de achitat leasing-ul la autocamioanele de 7,5 tone achiziţionate. Nu ne permitem să majorăm preţurile, pentru că piaţa transporturilor e restrictivă în privinţa scumpirilor. Clienţii ne spun: «Acesta-i preţul. Dacă îţi convine, bine, dacă nu, mergem la alţii!» Au de unde alege, pentru că este o concurenţă mare pe segmentul de transport greu."
Firma Basil Young Trans SRL din Constanţa, specializată în transportul de marfă, a fost nevoită să-şi schimbe obiectul de activitate. „Preţul anvelopelor şi al combustibilului a crescut foarte mult şi activitatea a devenit nerentabilă. Nici şoferii nu aveau grijă de maşini, pentru că nu erau ale lor. Am fost nevoiţi să ne orientăm spre un alt domeniu, care ne asigură profit. Astfel am renunţat la activitatea de transport. Ultima maşină am vândut-o săptămâna trecută" - a declarat Viorica Iancu, reprezentanta firmei.
Dobrogea Trans SRL Constanţa derulează, printre alte activităţi şi pe cea de transport marfă. „Nu