În ultimii doi ani vânzările s-au înjumătăţit, dar mai e loc de scădere şi în 2011
Ceramica Iaşi: Vopselele şi adezivii s-au bazat pe renovări, iar cărămida nu a avut alternativă
În ultimii doi ani piaţa construcţiilor din România s-a aflat într-o continuă scădere, afectată de lipsa de proiecte noi imobiliare şi în special de cele rezidenţiale. Un element care relevă încă o dată nivelul redus al construcţiilor din ţara noastră este reprezentat de vânzările slabe înregistrate de piaţa de cărămidă.
Reprezentanţii Ceramica Iaşi atrag atenţia asupra faptului că evoluţia volumelor din piaţa materialelor de construcţii şi cea a valorii acestora au fost mult afectate, mai ales după anul 2008. Astfel, în 2009, piaţa de cărămidă a scăzut cu 30% în volum şi cu 45% în valoare, fiind una dintre cele mai afectate de criza economică, alături de piaţa de ciment. "Alte materiale de construcţii, cum ar fi vopselele şi adezivii, s-au bazat pe segmentul de renovări al pieţei şi au înregistrat scăderi mult mai mici", se arată într-un comunicat al producătorului de produse ceramice, remis redacţiei.
Potrivit sursei citate în 2010, piaţa de cărămidă a ajuns ca valoare la jumătatea celei din 2008. Evoluţia cărămizii nu a fost foarte diferită de celelalte materiale de construcţii, înregistrând o scădere de aproximativ 10% în volum şi de 15% în valoare.
Datorită competitivităţii în piaţa românească de zidării, capacitatea totală de producţie a crescut cu aproximativ 10% în ultimii 2 ani, iar valoarea acesteia s-a înjumătăţit în aceeaşi perioadă.
2011 ar putea fi un an mai liniştit
Pentru anul 2011, Ceramica Iaşi estimează o stagnare a pieţei de cărămidă. În cazul în care economia şi piaţa construcţiilor vor intra din nou pe un trend ascendent, cu siguranţă piaţa de cărămidă va fi prima care va simţi efectele acestei reveniri. "În aces