Marii retaileri din Romania au inregistrat vanzari catastrofale in primele doua luni ale anului, pe fondul cresterii preturilor si scaderii puterii de cumparare a clientilor, a declarat, pentru DailyBusiness.ro, Delia Nica, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania.
Delia Nica, directorul reprezentantei Metro AG din Romania, spune ca 2011 a inceput foarte prost atat pentru retaileri cat mai ales pentru clienti.
"Nu erau de ajuns scaderea salariilor bugetarilor, a pensiilor si neacordarea celui de-al 13-lea salariu. A trebuit sa ne confruntam si cu cresterea preturilor carburantilor, care se regaseste in costurile de transport, practic in toate preturile. Mai mult, ne confruntam si cu cresterea preturilor la alimente pe plan international ", explica Nica.
Vicepresedintele AMRC, organizatie din care fac parte 23 de retaileri, printre care Metro, Carrefour, Real, Billa, Auchan, spune ca toate aceste conjucturi au dus la un rezultat de vanzari catastrofal. "In ianuarie si februarie am inregistrat vanzari catastrofale. Si asa erau cele mai proaste luni din an", a mai spus vicepresedintele AMRC, fara a prezenta date concrete.
"Din pacate, preturile de la raft ii determina pe tot mai multi clienti sa nu mai intinda mana spre acele produse", afirma Delia Nica.
In prezent, cele mai bine vandute produse sunt cele foarte ieftine, la promotii, in special cele alimentare.
"Cea mai mare scadere de vanzari este pe segmentul non-food, in special pe electrocasnice. Disparitia formelor de creditare alternativa a afectat puternic acest sector", spune reprezentantul retailerilor.
Delia Nica spune ca autoritatile trebuie sa masuri care sa incurajeze consumul.
"Este adevarat ca ar trebui sa cumparam numai cu ce avem in buzunar, cum spune domnul Isarescu (guvernatorul BNR-n.r.) ins