La intrarea în expoziţia de medicină dentară Denta, pliantul unui comerciant arată ca dintr-un film SF. Un aparat de 25.000 de euro dotat cu touch screen părea că nici nu are nevoie de medic stomatolog care să-l folosească.
Deşi preţul este piperat, oficialii companiei nu ezită să-l arate medicilor stomatologici însă până ieri la ora prânzului, nu au avut noroc. Nu se vânduse niciun aparat.
"Medicii nu prea mai vin la expoziţii. Distribuitorii mari obişnuiesc să-şi ducă direct aparatele în cabinete pentru a le promova, ceea ce este mai comod pentru medici. Cel mult caută aici consumabile", spune un reprezentant al firmei Medical Partner.
Un medic stomatolog foloseşte în jur de 100 de produse consumabile lunar pentru care cheltuieşte de la 500 de lei (119 euro), iar mulţi au venit la târg să scape de achiziţia lor.
"Am cumpărat produse pe care nu le găsesc în mod normal la distribuitori, însă cu toate acestea oferta de la această ediţie este slabă", spune Paul Pîrjan, medic specialist chirurgie orală din Râmnicu Vâlcea.
De altfel mulţi dintre vizitatori se întrebau de ce nu au participat la târg firme precum Dentotal Protect, SITEA, Tehnical Dent sau Dentex, cele mai mari din această industrie. Printre ei şi Daniela Ardeleanu din Tulcea, care însă spera ca firmele să se bată între ele cu produse şi oferte.
Absenţa "giganţilor" de la acest eveniment, reprezintă un beneficiu pentru firmele mai mici prezente, la unele formându-se chiar cozi.
Pentru partea de finanţare, Libra Bank, care ţinteşte profesiile liberale, este atentă la orice achiziţie de aparat pentru că spune că o poate finanţa pe loc cu un set minim de documente din partea medicului stomatolog.
În România există în jur de 12.000 de cabinete medicale (majoritate covârşitoare în sistem privat) şi 16.000 de medici stomatologi. Ven