România Liberă a stat de vorbă la Geneva cu 4 designeri din industria auto mondială: Jozef Kaban - Škoda, Anders Warming - MINI, Niels Loeb - Opel şi Olivier Vincent - Citroën care au trasat principalele direcţii pe care mărcile lor le vor aborda în viitorul apropiat.
Sursele de inspiraţie sunt extrem de diferite de la un designer la altul. Dacă Jozef Kaban îşi găseşte inspiraţia pornind mai ales de la ce aşteaptă un client de la o maşină de familie, precum şi de la tehnologie (înainte să deseneze pentru Škoda, Kaban a realizat celebrul Bugatti Veyron), Anders Warming pregăteşte viitoarele modele MINI, dozând din ce în ce mai multă atmosferă de club, chiar dacă păstrează legătura cu tradiţia deja solidă a designului specific modelelor britanice. Designerul Opel, Niels Loeb, apelează la surse de inspiraţie care vin din lumea arhitecturii şi a sculpturii (iar acest lucru se vede pe modelele Opel), în timp ce stilistul Citroën, Olivier Vincent, declară că are suficiente surse de inspiraţie în istoria modelelor mărcii, deşi nu uită să anticipeze şi tendinţele viitoare în modă (el a desenat noul DS4).
Linii viitoare de design
Škoda merge către un design mai elegant, împrumutând linii regăsite până acum pe modele premium din cadrul grupului VAG, ne-a spus Jozef Kaban. Conceptul Škoda Vision D este, de altfel, o vitrină a liniilor viitoare de design gen Audi pe care le vom regăsi pe modelele Škoda din 2012 încolo. La fel procedează şi Opel, care doreşte să aibă maşini tot mai sculpturale, cu linii mai îndrăzneţe şi o alură premium redată şi la interior. Citroën va cuminţi modelele din gama standard, insistând pe confortul accesibil, în timp ce gama DS va continua cu modele îndrăzneţe şi cu interioare premium, iar MINI, deşi nu poate renunţa la forma deja consacrată, ne rezervă modele noi orientate spre distracţie (gen Rocketman), după ce a trecut un pic