Christophe De-Korver, directorul general al Gefco România, care a preluat conducerea companiei în toamna anului trecut, are în plan atragerea unui număr cât mai mare de exportatori în portofoliul firmei de logistică, pe listă fiind Ford România, dar şi furnizorii de componente ai uzinei de la Craiova precum IAC România.
"Cu Ford România încă există discuţii. Ei lucrează la diferite scheme pentru cum vor optimiza sistemul logistic la Craiova. Avem în plan să-i contactăm inclusiv pe cei de la IAC România deoarece sunt un partener puternic şi dorim să le oferim soluţii", a spus Christophe De-Korver.
Logistica celor de la Ford se va schimba complet începând cu momentul în care va intra în producţie viitorul model, în condiţiile în care americanii nu vor mai importa exclusiv componente din Turcia pentru a asambla utilitare, ci şi piese pentru noul model alături de cele produse pe piaţa locală.
Dacia, cel mai mare client
"Noi avem exemplul grupului PSA (Peugeot Citroën - n. red.). Acum se exportă colecţii SKD (Semi Knocked Down - colecţii de maşini doar parţial asamblate - n.red.) către uzina din Rusia, dar pe măsură ce uzina de acolo se va dezvolta, vom veni cu un nou concept logistic", a subliniat De-Korver.
Anul trecut Gefco a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 33 mil. euro în România, în creştere cu 44%, în condiţiile în care compania şi-a extins portofoliul cu 24 de clienţi şi 56 de proiecte. Compania are 150 de clienţi, cel mai mare de pe piaţa locală fiind Automobile Dacia, pentru care sunt transportate maşini pe calea ferată către portul Constanţa, dar şi spre Europa Centrală în ţări precum Italia.
Printre cei mai mari clienţi se numără Kiabi, retailer de textile, pentru care se asigură transportul din Franţa către România, precum şi distribuţia pe piaţa locală, dar şi producătorul de ele