După ce a creat o nouă piaţă cu iPad şi a cucerit întreaga lume, Apple a lansat a doua generaţie de tablete de internet cu care vrea să îşi apere poziţia de lider.
Mai mult de 100 de modele de tablet PC-uri sunt disponibile în acest moment pe piaţă, însă majoritatea utilizatorilor nu sunt interesaţi decât de iPad. Disponibilă din luna aprilie a anului trecut, prima generaţie iPad s-a vândut în peste 15 milioane de exemplare, făcând din Apple liderul incontestabil pe piaţa tabletelor de internet, cu o cotă de piaţă de peste 90%.
Succesul nebun înregistrat de iPad a propulsat compania Apple pe primul loc în topul mondial al producătorilor de PC-uri mobile, unde Hewlett Packard (HP) făcea legea de mai mulţi ani. La niciun an de la lansarea primului iPad, Apple a introdus cea de-a doua generaţie, iPad2, fiind ameninţat tot mai serios de competitori precum Motorola, Samsung, Research In Motion şi HP. Spre surpriza tuturor, iPad 2 a fost lansat chiar de Steve Jobs, CEO-ul companiei, care a intrat în luna februarie în concediu medical pe termen nelimitat.
Acesta a prezentat noul iPad în stilul său caracteristic, plin de entuziasm, însă a fost mai dur cu concurenţa. „În timp ce alţii s-au dat peste cap să copieze prima generaţie iPad, noi o lansăm pe cea de-a doua, care ridică şi mai mult ştacheta. Concurenţa va trebui să o ia din nou de la zero“, a afirmat el înaintea lansării iPad 2.
Mai subţire, mai performant, acelaşi preţ
În privinţa caracteristicilor noului tablet PC, aproape toate zvonurile s-au adeverit. Acesta este mai subţire (cu 33%), mai uşor (cu 15%) şi mai performant. Apple a echipat iPad 2 cu un nou procesor, A5, dual core, care se laudă cu o viteză dublă şi o grafică de nouă ori mai rapidă. Ecranul a rămas acelaşi, în plus fiind adăugate două camere foto, una pe faţă şi alta pe spatele tabletei, care permit utilizatorilor să