Ministerul Muncii a publicat joi dupa amiaza in Monitorul Oficial procedura de restituire a carnetelor de munca, dupa certficarea datelor completate in acestea de catre Inspectoratele teritoriale de munca. In principiu carnetele de munca se restituie angajatorului, urmand ca acesta se le transmita catre salariati. Inainte de efecturarea certificarii datelor, inspectoratele de munca vor verifica daca sunt depuse toate statele de salarii, toate declaratiile pentru comisionul datorat si eventuale sume de plata.
Potrivit actului aparut in Monitorul Oficial, sunt adoptate doua proceduri, avand in vedere atat angajatorii pentru care obligatia inregistrarii datelor in carnetele de munca a fost in sarcina ITM cat si pe cei care efectueaza singuri inregistrari in carnete de munca, iar ITM certifica corectitudinea inregistrarii.
Pentru prima categorie, ITM va completa carnetele cu datele existente pana la data de 31.12.2010, iar ultima inregistrare reprezinta „inchiderea carnetului” prin precizarea abrogare Decret 92/1976, privind carnetele de munca. Termenul de finalizare a procedurii de restituire este 30.06.2011. Predarea efectiva a carnetelor de munca de la ITM catre angajator se va face prin programare, ce se va afisa pe pagina de internet a inspectoratului.
Pentru angajatorii care au dreptul sa efectueze inregistrari in carnetele de munca, procedura este urmatoarea: mai intai vor verifica daca in carnetele de munca sunt efectuate toate inregistrarile necesare, conform situatiei personale a salariatului. Apoi vor preda carnetele de munca catre ITM in baza unui proces verbal (daca inspectoratele constata deficiente, vor returna carnetele de munca, stabilind un termen de remediere). Dupa ce angajatorul remediaza eventualele deficiente, preda carnetele de munca la termenul indicat.
Carnetul va reflecta situatia la 31.12.2010, iar ultim