La nici jumătate de an după ce firma Laza Trading a adus la Oradea primele chioşcuri furnizate de firma italiană Tanari, municipalitatea le impune tuturor chioşcarilor din oraş achiziţionarea de tonete similare.
Mai mult, Primăria sugerează modelele aceleiaşi firme şi comercianţilor din Parcul 1 Decembrie, şi firmelor care vor să deschidă terase pe malul Crişului Repede. Dacă mai vor să vândă în Oradea...
Model de model
În octombrie anul trecut, când firma Laza Trading, specializată în vânzarea de presă, a adus din Italia primele două chioşcuri de ziare produse de firma Tanari, nimeni nu bănuia că acestea pot deveni obligatorii. Mai ales că tonetele verzi din aluminiu şi oţel costă, în funcţie de dotări, între 20.000 şi 40.000 de euro. În ciuda crizei şi a preţului usturător, municipalitatea a reuşit, totuşi, să determine chioşcarii să le cumpere.
Cum toţi comercianţii au contractele de închiriere expirate, aceştia au avut de ales între a-şi înlocui chioşcurile din tablă ruginită cu modelul "italian" sau a elibera amplasamentul pentru a fi licitat de firme dispuse să plătească. Aşa au ajuns la negocieri cu Tanari, pe lângă Laza Trading, şi principalii concurenţi de la Symmetria, Nou Consult şi Dupress. "Acum trei săptămâni a fost italianul aici şi fiecare a discutat cu el", a confirmat BIHOREANULUI Traian Laza (foto), patronul Laza Trading.
Să fie uniform!
Tanari a fost curtată inclusiv de proprietarii chioşcurilor de alimentaţie publică din Parcul 1 Decembrie. La fel ca difuzorii de presă, aceştia au rămas fără contracte de închiriere şi ştiau încă din 2009 că Primăria vrea alte chioşcuri acolo.
Temerile li s-au adeverit săptămâna trecută, când, într-o dezbatere publică, reprezentanţii municipalităţii le-au prezentat exact modelul firmei Tanari (foto) pentru localuri de tip cafenea. Construite din profile metalice de culoare