Autostrada suspendată există deocamdată doar pe hârtie, deşi au trecut aproape trei ani de la anunţarea ei. După vizita în China, primarul Oprescu spune că a găsit investitori pentru proiect.
Cu o lungime de 52 kilometri, drumul expres, după cum l-a botezat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, ar urma să pornească din partea de nord a oraşului, în zona Petricani-Chitila, şi să ajungă la intersecţia cu Autostrada Bucureşti-Piteşti. Drumul ar urma să treacă prin zona Doamna Ghica, să ajungă spre sudul oraşului, pe Şoseaua Giurgiului, după care va merge paralel cu Şoseaua Progresului, până spre zona Gării de Nord, apoi pe Valea Cascadelor, înainte de a ieşi din Bucureşti. Planurile ar putea suferi însă modificări, în funcţie de discuţiile cu constructorii pe care Oprescu i-a găsit la Beijing. Valoarea investiţiei este estimată la aproape 800 milioane de euro.
Proiectul autostrăzii suspendate a fost menţionat pentru prima dată de Sorin Oprescu în campania electorală pen-tru postul de primar al Bucureştiului, în 2008. De atunci nu s-a făcut însă nimic concret, fie din lipsă de fonduri, fie pentru că alte proiecte au fost considerate mai importante.
Proiectul a fost resuscitat săptămâna aceasta, după ce Oprescu a anunţat că a găsit constructori chinezi interesaţi să finanţeze şi să realizeze autostrada. Lucrările ar putea dura între doi şi trei ani, după cum au estimat edilii, iar licitaţia pentru desemnarea constructorilor va avea loc peste opt luni. Cel mai probabil, constructorul va fi firma chineză Shanghai Construction Group (SCG), care lucrează la o autostradă suspendată în centrul Beijingului. În doi ani, SCG a construit aproape 10 kilometri din drum, în timp ce noi am bătut pasul pe loc. Shanghai Construction Group (SCG) are în palmares mai multe lucrări care au făcut-o celebră în lume: primul pod transoceanic al Chinei, East China Sea Bridge, cu