358 de familii, majoritatea din Zalău, sunt chemate în judecată de Compania de Apă Someş – Sucursala Sălaj din cauza restanţelor la facturi. Compania are de recuperat de la clienţii rău-platnici aproape 400.000 de lei. Cea mai mare datorie este de 4.900 de lei şi îi aparţine unui localnic din Zalău care nu şi-a plătit factura la apă de mai mulţi ani.
Compania de Apă Someş - Sucursala Sălaj pare decisă să-şi recupereze restanţele de la clienţi înainte ca noile contracte de furnizare la comun a apei să fie puse în aplicare. Numai săptămâna aceasta, juriştii companiei au înregistrat la Judecătoria Zalău 36 de noi dosare.
Datorii de 400.000 de lei
Directorul sucursalei, Marcel Zaharia, a declarat astăzi, pentru „Adevărul de Seară“ Zalău, că numărul total al dosarelor aflate pe rolul instanţei în prezent este de 358. El spune că e vorba despre clienţi care au întârzieri de cel puţin 90 de zile la plata facturilor. Peste 90 la sută dintre clienţii daţi în judecată de Companie locuiesc în Zalău. Potrivit lui Zaharia, sucursala are de încasat de la cei 358 de clienţi suma de 393.679 de lei, din care aproximativ 350.000 reprezintă restanţe mai vechi de un an. Cea mai mare sumă pe care o are de plătit una dintre cele 358 de persoane date în judecată de companie este de 4.900 de lei. „Este vorba despre un client din Zalău, care n-a mai plătit de câţiva ani factura”, precizează directorul.
Şi Compania a fost dată în judecată
Compania a fost şi ea reclamată în instanţă. O clientă din Zalău a dat-o în judecată pentru contractele de furnizare a apei la comun. Astăzi a avut loc la Tribunalul Sălaj judecarea pe fond a cauzei, după ce în luna ianuarie instanţa a respins cererea femeii de judecare pe cale de urgenţă (ordonanţă prezidenţială) a solicitării ei privind declararea ca nelegală a contractelor noi şi menţinerea celor vechi. Potrivit p