Noul BMW X3 își depășește predecesorul la toate capitolele. Designul atrăgător și tehnologia impresionantă sunt atuuri greu de bătut de orice concurent.
Cei aproape 1.000 de kilometri parcurși la bordul noului model X3 al bavarezilor de la BMW ne-au dovedit că avem de-a face cu un adevărat lider al segmentului. Deși are o concurență puternică din partea modelelor unor mărci cu renume în industria auto, precum Mercedes-Benz, Audi sau Volvo, noul X3 are suficiente motive să emită pretenții la poziția de lider în clasamentul segmentului.
Dacă versiunea anterioară, comercializată până spre sfârșitul anului trecut, nu a reușit să depășească la capitolul vânzări nici GLK-ul celor de la Mercedes-Benz și nici, deocamdată, mezinul SUV-urilor Audi, Q5, noul X3 poate lupta acum de la egal la egal cu acestea. Ba chiar are multe atuuri în fața lor. Dacă luăm în calcul doar datele tehnice, acestea ne arată clar că bavarezul este peste concurență. Versiunea xDrive 2.0d este mai puternică decât Q5 2.0TDi sau GLK 220 Cdi cu 14 CP, consumă, conform producătorilor, cu mai bine de un litru mai puțin și emite mai puțin CO2.
Nici XC60, cu motorul său de 2.400 cmc, nu se ridică la performanțele BMW-ului. La capitolul preț, diferențele dintre modelele similare ale celor trei mărci germane se măsoară în câteva zeci de euro, doar Volvo coborând simțitor sub plafonul de 40.000 de euro.
Mai mare, dar mai ușor decât vechiul X3
Motivele pentru care inginerii bavarezi au decis că modelul X3 are nevoie de un upgrade sunt deja destul de clare. Și dacă vânzările mai slabe decât concurența nu justificau decât în parte fondurile necesare cercetării și dezvoltării unei noi versiuni, apariția pe piață a fratelui mai mic, X1, a fost elementul care a obligat BMW să reașeze pe piață întreaga familie X. Pentru că X1 se apropia mult prea mult de dimensiunile fostului X3 și ex