Românii au uitat de criză în această iarnă și au scos din portofel mai mulți bani decât anul trecut pentru schiuri, patine sau haine și încălțări pentru sport la sub zero grade.
Atât marile magazine dedicate sportului, cât și comercianții mai mici se arată, în general, satisfăcuți de vânzările din această iarnă. „Am înregistrat un plus în aproape toate gamele de produse, comparativ cu sezonul anterior, când consumatorii erau mai prudenți în privința bugetului alocat“, spune Ana Maria Stan, reprezentant al Hervis România.
Ea arată că îmbrăcămintea și încălțămintea, dar și accesoriile pentru sporturi de iarnă s-au vândut foarte bine în toate cele zece magazine ale rețelei. „În plus, anul acesta, ne-am bucurat să constatăm că siguranța pe pârtii a devenit o preocupare. Consumatorii au început să investească nu numai în echipamentul pentru hobby-uri în sine, ci și în accesoriile de protecție - căști, scuturi pentru coloană sau sisteme de încălzire a clăparilor“, adaugă Ana Maria Stan. Totuși, cei mai mulți clienți preferă produsele mai ieftine, iar tendința se va păstra, cel mai probabil, în acest an. Va avea acest aspect un impact negativ asupra rezultatelor lanțului de magazine? Cel mai probabil nu, având în vedere că în 2008 cifra de afaceri a fost de circa 7,5 milioane de euro, iar în 2009, a depășit zece milioane de euro.
Produsele ieftine, la mare căutare
Cel mai mare jucător de pe piață, Decathlon, preferă să păstreze confidențiale cifrele legate de vânzările din sezonul rece 2010. „Dezvăluirea unor astfel de detalii nu poate avea loc, având în vedere unele chestiuni legate de concurență și de strategia de piață“, motivează Kim Koellner, director comercial al Decathlon România.
Surse din cadrul firmei arată, însă, că proprietarii rețelei de hipermarketuri dedicate sportului (familia franceză Mulliez, care mai deține, printre alt