Şi-a început cariera acum mai bine de 24 de ani vânzând haine într-un magazin H&M. Astăzi, Ann-Sofie Johansson este şeful departamentului de design al gigantului retailer vestimentar suedez. Nu are notorietatea unor "prinţi" ai modei precum Galliano, Lagerfeld sau Westwood, însă creaţiile ei şi ale armatei de circa 140 de designeri pe care o conduce sunt purtate deopotrivă de sute de mii de oameni de rând, dar şi de nume sonore precum cel al primei doamne a Statelor Unite ale Americii, Michelle Obama.
"Te încearcă o oarecare mândrie atunci când se întâmplă astfel de lucruri", admite Ann-Sofie Johansson. Îşi aminteşte perfect de ultima alegere vestimentară marca H&M a doamnei Obama, care a făcut furori în presa internaţională purtând o rochie de numai câţiva zeci de euro. "A ales o creaţie frumoasă, un model dominat de puncte, pe care a accesorizat-o cu pantofi foarte strălucitori", ne spune şeful designerilor de la H&M.
Modă pentru toate portofelele
La început, acum mai bine de şase decenii, totul a pornit cu o idee. Democraţia trebuia instaurată şi în cel mai elitist domeniu al businessului, moda. În prezent, compania suedeză Hennes & Mauritz (H&M) are 87.000 de angajaţi în 38 de ţări, iar reprezentaţii ei pun succesul pe seama respectării intacte a crezului de a face haine de calitate accesibile tuturor. Chiar şi românilor.
Iar în mai puţin de două săptămâni, pe 25 martie, suedezii vor deschide primul lor magazin din România, situat în centrul comercial Afi Palace Cotroceni, din Capitală. Vor avea aceleaşi preţuri ca în marile malluri europene? Pe rafturi vor fi expuse produse de aceeaşi calitate ca şi cele de pe pieţele vestice? După şase ore de zbor şi o vizită la sediul central din Stockhom gândul a găsit câteva dintre răspunsuri.
Taxiul ne lasă în faţa unei clădiri de şase etaje din inima capitalei suedeze. Aspec