Utilizatorii de Internet Banking pot beneficia de avantaje precum comisioane reduse la anumite tranzacții sau dobânzi preferențiale la depozite, numărul acestora fiind în creștere.
Numărul clienților bancari utilizatori de Internet Banking variază între 15% și 60% din totalul persoanelor fizice și ajunge până la 90% din portofoliul de clienți persoane juridice, conform datelor obținute de la băncile consultate de Capital. Atât numărul tranzacțiilor efectuate prin acest serviciu, cât și al clienților utilizatori sunt în creștere, potrivit datelor comunicate.
Pentru accesarea acestui serviciu se plătește fie o taxă unică, la activare, fie, în majoritatea cazurilor, un comision lunar de administrare, care variază, pentru persoanele fizice, între un leu/lună (la Banca Transilvania) și doi euro/lună (la Intesa SanPaolo - prin pachetul Standard). Pentru persoanele juridice, comisionul perceput lunar variază între cinci lei/lună - la Garanti (pentru primii doi utilizatori, de la aceeași societate) și 15 euro/lună la banca ING (prin ING Online). În unele cazuri, clientul trebuie să depună și o garanție pentru digipass. Sunt și bănci care nu percep comisioane pentru utilizarea serviciului de Internet Banking.
Comisioane reduse
La CEC Bank, toate operațiunile efectuate prin CEConline aduc o reducere a comisioanelor cu 30% față de tarifele operațiunilor de la ghișeu, iar la Banca Comercială Carpatica și la Alpha Bank (cu excepția plăților în valută), costurile sunt mai mici cu 35% față de ghișeu. La Bancpost și la Banca Românească (pentru plățile interbancare în lei), acestea sunt mai mici cu 40%.
La Volksbank, în cazul conturilor speciale destinate categoriilor-țintă de clientelă (pensionari, copii), costul acestui serviciu este diminuat cu peste 50% față de tariful standard perceput. „Tendința înregistrată în anii anteriori a fost de migrare