Ieftin, preţ cu discount, reducere, ofertă specială - sunt cuvinte-cheie după care se ghidează românii atunci când vor să-şi cumpere o vacanţă. Şi pentru că doritorii reacţionează mai ales la asemenea oferte, agenţiile promovează din plin aceste pachete turistice, mai ales pe fondul scăderii cererii.
Cei care nu au încredere în agenţii şi vor să plece pe cont propriu pot să intre pe reţeaua de socializare Facebook. Pe lângă recomandările prietenilor, ei pot să afle care e cel mai bun moment pentru a pleca în străinătate cu ajutorul HotelPeeps.com. Mai exact, este vorba de o aplicaţie online, numită "Price Trends", care îndrumă utilizatorii către variantele ieftine de cazare de pe mai multe continente, prin intermediul unor grafice. "Turiştii trebuie doar să selecteze oraşul pe care îşi doresc să îl viziteze pentru a vedea un grafic cu preţurile medii de cazare. În acest fel, îşi pot planifica o călătorie la preţuri scăzute cu până la 50%, chiar şi cu jumătate de an înainte", a declarat pentru gândul Alexandru Lăpuşan, CEO Zitec, companie care a dezvoltat aplicaţia de pe Facebook la nivel local.
Deocamdată, sunt acoperite doar 19 dintre cele mai dorite destinaţii ale românilor, printre care Paris, Londra, Barcelona, dar şi îndepărtatele New York, Rio de Janeiro, Beijing şi Shanghai. Peste 10.000 de persoane au utilizat până acum aplicaţia, majoritatea provenind din România.
Topul reducerilor anunţate de agenţii
Românii care preferă să cumpere un pachet turistic de la agenţie pot să aleagă dintre diferitele tipuri de oferte reduse.
l De departe, cea mai avantajoasă modalitate de a cumpăra o vacanţă ieftină este achiziţionarea unui pachet turistic cu reducere de tip "early booking" (înscriere timpurie, n.r.), ne-a declarat Ciprian Enea, consultant www.besttourism.ro. Discounturile pot ajunge până la 20-50%, în funcţie de