Pasajul Hobanat Otopeni peste calea ferată de pe centura Capitalei va fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii iunie. Al doilea mare obiectiv de infrastructură din Bucureşti, după Pasajul Basarab, se află la intersecţia cu DN 1 şi va muta traficul şoselei de centură, de pe o parte pe cealaltă a căii ferate. Datorită caracteristicilor sale este considerată o construcţie unică în România.
Lucrările sunt finalizate în proporţie de aproximativ 90%, urmând ca până la sfârşiul lunii iunie a acestui an, întreg traficul centurii să fie preluat de Podul Hobanat Otopeni.
Cei aproximativ 100 de muncitori care lucrează acum pe şantier mai au de asfaltat rampele şi de montat o grindă. Astfel, din cauză că această operaţiune va bloca traficul pe un sens de mers pe actuala linie de centură, începând de miercuri, timp de aproximativ două săptămâni, podul va fi dat în folosinţă pe sensul de mers spre Tunari.
„S-au făcut deja testele încă de la sfârşitul lunii decembrie. Acum vom da drumul deoarece pentru montarea ultimei grinzi trebuie înălţate nişte schele pe actuala şosea de centură ceea ce blochează traficul pe un sens“, a declarat inginerul Vasile Chiuaru, şeful de proiect Centura Bucureşti – Zona de Nord, din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Trafic relaxat
Sute de maşini de mare tonaj, dar şi zeci de autoturisme formează cozi interminabile, zilnic, la trecerea peste calea ferată de pe Centura de Nord a Capitalei, de la Otopeni. Traficul infernal, dar şi frânele dese, spun reprezentanţii CNADNR, duc la distrugerea permanentă a şoselei.
Foto: Mircea Păun
Ca soluţie la aceste probleme, autorităţile au construit Podul Hobanat de la Otopeni, al cărui rost este tocmai acela de a fluidiza circulaţia pe Centura de Nord a Capitalei, trecând peste liniile de cale ferată. „După