Un manechin înfăţişându-l pe Ştefan cel Mare, o barcă din Deltă şi un tricolor au fost simbolurile standului românesc. La cel mai mare târg de turism din lume, desfăşurat în weekend la Berlin, standul dedicat României a atras vizitatori cu ouă bucovinene şi pălincă din Cluj.
La ediţia din acest an a Târgului Internaţional de Turism din Berlin, desfăşurată în weekend, au fost prezenţi 47 de expozanţi din România. Alături de oraşele care şi-au prezentat ofertele turistice, precum Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov sau Piatra Neamţ, din ţara noastră au mai participat la târg agenţii de turism, hoteluri, companii aeriene sau de închirieri auto.
Vezi aici o galerie foto realizată la Târgul de turism de la Berlin
Cel mai apreciat stand românesc a fost cel al Bucovinei, unde ouăle de Paşte cu foiţă se aur s-au vândut „ca pâinea caldă", deşi au costat 30 de euro bucata. Un alt stand care a ieşit în evidenţă a fost cel al Clujului, prin faptul că a încercat să ofere mai mult decât banale pliante. Mireasma de pălincă şi un filmuleţ cu „Inima Transilvaniei" i-a convins pe oameni să arunce o privire asupra pliantelor menite să-i atragă în „Capitala Ardealului".
La standul Clujului, vizitatorii au fost întâmpinaţi de Marius Oprea, unul dintre cei doi reprezentanţi ai brandului turistic „Visit Cluj", lansat recent de Primărie. „Am avut destul de mulţi vizitatori. Majoritatea sunt atraşi de pălincă şi de brânza ardelenească pe care am oferit-o. Îi interesează în primul rând Transilvania, abia apoi Clujul", spune Oprea.
Ce au făcut celelalte ţări
La fel ca România, şi celelate ţări din estul Europei s-au afişat la ITB Berlin 2011 cu standuri naţionale, foarte puţine fiind cazurile în care oraşele şi-au prezentat, independent, ofertele. Dacă standul României a impresionat mai puţin prin acţiune şi mai mult prin produsele tradiţionale e