Ministerul Muncii a publicat joi, 10 martie, în Monitorul Oficial procedura de restituire a carnetelor de muncă, după certficarea datelor completate în acestea de către Inspectoratele Teritoriale de Muncă. Astfel, carnetele de muncă vor fi restituite angajatorului, urmând ca acestea să fie transmise salariaţilor, nu înainte ca inspectorii ITM să verifice dacă firmele au depus toate statele de salarii, toate declaraţiile pentru comisonul datorat şi eventuale sume de plată. Conform documentului, au fost adptate două proceduri, una pentru angajatorii pentru care obligaţia înregistrării datelor în carnetele de muncă a fost în sarcina ITM şi una pentru cei care efectuează singuri înregistrări în carnete de muncă, iar ITM certifică corectitudinea înregistrării.
Pentru prima categorie, ITM va completa carnetele cu datele existente până la data de 31 decembrie 2010, iar ultima înregistrare reprezintă „închiderea carnetului” prin precizarea abrogare Decret 92/1976, privind carnetele de munca. Termenul de finalizare a procedurii de restituire este 30 iunie 2011, iar predarea carnetelor de muncă de la ITM către angajator se va face prin programare, care va fi afişată pe pagina de internet a inspectoratului.
Pentru angajatorii care au dreptul să efectueze înregistrări în carnetele de muncă, primul pas va fi verificarea înregistrărilor necesare în carnetele de muncă, conform situaţiei personale a salariatului, după care ITM va prelua carnetele de muncă pe baza unui proces verbal. Carnetul va reflecta situaţia la 31 decembrie 2010, iar ultima înregistrare va preciza aceiaşi abrogare a decretului 92/1976 privind carnetele de muncă. Pentru această categorie de angajatori, ordinul stabileşte ca termen de finalizare a restituirii carnetelor de muncă data de 31 martie 2011.
Ministerul Muncii a publicat joi, 10 martie, în Monitorul Oficial procedura de restituire a