Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES a realizat un studiu asupra comportamentului internautic şi asupra utilizării Internetului în România.
În ultimii zece ani, proporţia de utilizatori de Internet din România a crescut de 10 ori, ajungând de la 3,6% în 2000 la 35,5% în 2010 (raportat la întreaga populaţie), conform unor statistici furnizate de Internetworldstats.com.
În pofida acestei creşteri, România este pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte utilizatorii de Internet, procentul de 35.5 situând-o mult sub media Uniunii, de 67,60%. După cum se poate observa şi în graficul de mai jos, ţările situate la celălalt pol al acestei ierarhii sunt Olanda şi Suedia, având un procent de 86,6 de utilizatori, respectiv 92,5.
De asemenea, boom-ul internautic nu este însoţit şi de o utilizare a Internetului la fel de frecventă precum în celelalte state ale Uniunii Europene, doar 21% dintre utilizatorii de Internet din România accesând mediul on-line în fiecare zi sau aproape în fiecare zi, comparativ cu 53% media pentru UE.
În ceea ce priveşte prezenţa on-line a autorităţilor, acestea sunt invizibile pentru mai mult de patru cincimi dintre utilizatorii de Internet din România. Astfel, puţin sub 20% se informează de pe site-urile oficiale ale autorităţilor, mult sub media UE, care depăşeşte 50%. Danemarca este liderul în Europa la acest capitol, peste 80% dintre cetăţenii săi apelând la site-urile oficiale ale autorităţilor pentru a obţine informaţii.
Cu toate acestea, românii se bucură de cele mai bune condiţii internautice din Europa, cel puţin în ceea ce priveşte viteza de navigare, depăşind chiar şi SUA.
Aceeaşi sursă indică locul patru în lume pentru România în topul celor mai mari viteze de conexiune la Internet, fiind depăşită doar de „tripleta asiatică”: Coreea de Sud, Hong Kong şi Japonia.
Pornind d