Aproape două treimi (64%) dintre românii din mediul urban folosesc internetul, iar dintre aceştia 71,4% îl accesează zilnic, în special de acasă, potrivit studiului "Românii şi Internetul", realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) şi publicat de Mediafax.
Studiul privind utilizarea Internetului în România şi comportamentul internautic al românilor a fost realizată în perioada 23-24 februarie, pe un eşantion de 1.146 de persoane din mediul urban.
Un sfert dintre respondenţi se declară "foarte interesaţi" de internet, iar 37% "interesaţi", în timp ce 18% nu se arată atraşi de aceste servicii. O treime dintre utilizatorii români navighează zilnic între o oră şi trei ore, iar aproape 30% între 30 de minute şi o oră.
Cele mai răspândite metode de conectare, de acasă, este prin telefon fix şi cablu, cu ponderi de 46%, respectiv 45%. Conexiunea prin bandă largă nu este folosită decât de 6% dintre repondenţi.
În schimb, conexiunea la internet cea mai răspândită la serviciu şi în şcoli este cea prin cablu, fiind folosită de 26% dintre respondenţi. Conexiunea prin telefon fix are o pondere de 13%%, iar cea broadband de 4%.
Dintre furnizorii de servicii de internet, mai mult de jumătate dintre utilizatorii sunt clienţi ClickNet/Romtelecom (52%), următorii clasaţi fiind RCS&RDS (21%) şi UPC (9%). În acelaşi timp, 4% dintre utilizatorii de internet din România se conectează prin servicii furnizate de principalii doi operatori de telefonie mobile, Orange (2%) şi Vodafone (2%).
Cel mai utilizat browser, în România, cu o pondere de 34,3% dintre respondenţi, este Google Chrome, acesta fiind urmat de Mozilla Firefox (30,6%) şi de Internet Explorer (27,8%). În acelaşi timp, cel mai utilizat motor de căutare este Google (89,2%), fiind urmat, la mare distanţă, de Yahoo! (8,8%).
Cel mai folosit serviciu de e-mail este cel fu