La fel ca România, şi celelate ţări din estul Europei s-au afişat la ITB Berlin 2011 cu standuri naţionale, foarte puţine fiind cazurile în care oraşele şi-au prezentat, independent, ofertele.
Printre puţinele excepţii se numără oraşul ceh Plzen (Pilsen, în germană), care a atras numeroşi vizitatori oferind fiecăruia câte un pahar din celebra bere locală „Pilsner Urquell“. Dacă standul României a impresionat mai puţin prin acţiune şi mai mult prin produsele tradiţionale expuse şi oferite gratuit celor interesaţi, „vecinii“ slovaci au pus la cale un spectacol folcloric de zile mari, care a însoţit promovarea Campionatului Mondiald de Hochei. Câţiva zeci de metri mai încolo, Ungaria îi îmbie pe vizitatorii cu inconfundabilul miros de kürtös kalacs şi cu vinurile de Tokaji. Polonia, una dintre vedetele acestei ediţii a târgului, şi-a concentrat eforturile pe promovarea oraşelor care vor găzdui, în 2012, meciurile de la Campionatul European de Fotbal.
ITB, numărul unu în lume
Internationale Tourismus Börse (ITB) Berlin este cel mai mare târg de turism al lumii. Prima ediţie a evenimentului s-a desfăşurat în 1966, cu cinci ţări participante, care şi-au expus ofertele pe o suprafaţă de 580 de metri pătraţi. În prezent, suprafaţa expoziţională este de peste 160.000 de metri pătraţi, iar numărul expozanţilor depăşeşte constant 10.000, aceştia provenind din peste 180 de ţări. Numărul vizitatorilor este, de asemenea, impresionant: la ediţia din 2010 au fost aproape 200.000. Din anul 2007, ITB s-a extins şi organizează în Singapore un târg similar, ITB Asia.
CITIŢI ŞI
Clujul a mizat pe pălincă la Târgul Internaţional de Turism de la Berlin