Guvernul a renunţat la regula potrivit căreia într-o autoritate locală poate fi efectuată o angajare la şapte posturi vacante. Norma a fost extinsă luându-se în calcul posturile eliberate la nivelul întregului judeţ, ceea ce înseamnă că pot fi efectuate mai multe angajări. În vara trecută, Guvernul a decis eliminarea din schema autorităţilor locale a 59.000 de posturi, fixându-se un anumit standard de personal care stabilea un număr maxim de posturi în administraţie, în funcţie de populaţia localităţii, iar administraţia putea face o singură angajare la şapte posturi eliberate.
La sfârşitul săptămânii trecute, Guvernul a dat undă verde la angajări în administraţia locală, dar numai pentru posturile unice. „Este vorba despre hotărârea de guvern care prevede că se deblochează posturile cu caracter unic. Aceste posturi sunt posturi de specialişti, respectiv, arhitect şef, inginer, investiţii, economist, sunt posturile cu caracter special”, a declarat prefectul judeţului Mureş, Marius Paşcan. Potrivit acestuia Prefectura Mureş a trimis o circulară către toate primăriile din judeţ pentru a vedea necesarul de posturi. „Pentru aceste posturi, la nivelul tuturor primăriilor este informat Prefectul şi noi studiem dacă, într-adevăr, postul pe care vor să-l scoată la concurs nu este ocupat, dacă are acest caracter unic şi atunci le dăm avizul pentru a organiza acest concurs”, a mai spus Marius Paşcan.
Potrivit acestuia, până în prezent, nicio primărie nu a trimis către Prefectură vreo solicitare pentru organizare de concurs pentru ocuparea unui post unic. „Nu putem şti care este necesarul de posturi la nivelul judeţului până în momentul în care nu ne comunică primăriile. Ele trebuie să facă evaluarea şi să ne comunice. Pot să vă spun că până în momentul de faţă nu ne-a comunicat nimeni că au nevoie să facă angajări pe un asemenea post. Noi în baza hotărârii de